Ce este o optimizare site pentru mobil si de ce este importanta?

Daca afacerea ta exista deja in online, inseamna ca ai auzit si de optimizare site pentru mobil si importanta ei. Daca totusi nu esti la curent cu acest subiect inseamna ca articolul de astazi este si pentru tine! Vei afla despre cum poti sa te asiguri ca site-ul tau este optimizat pentru mobil si de ce este important pentru Google. Iar la final vei avea ocazia sa faci si o mica analiza a paginilor si a vitezei site-ului tau.

Cei care vor vizibilitate maxima pe internet trebuie sa faca eforturi de optimizare site pentru mobil. Doar asa pot genera mai mult trafic, pot creste interactiunea cu potentialii clienti si isi pot mari rata de conversie.

Utilizatorii de internet doresc sa poata accesa orice website de pe orice dispozitiv, indiferent ca este vorba despre desktop, tableta sau smartphone. Si aici intervin notiunile de site mobile-friendly, versiune dedicata pentru mobil sau site cu design responsive.

Optimizare site pentru mobil

 

Optimizare site pentru mobil reprezinta procesul prin care te asiguri ca un utilizator care acceseaza site-ul tau de pe mobil are o experienta placuta (optimizata).

De la an la an, tot mai multe persoane petrec timpul pe mobil si pe tableta. Si sunt diverse studii care au demonstrate acest lucru. Cu toate acestea, inca mai exista site-uri care nu sunt optimizate si care au o viteza mica de incarcare. Versiunea de desktop poate fi foarte dificil de vizionat pe un mobil, pentru ca userul trebui sa mareasca si sa miste imaginea pentru a citi continutul.

Studiile arata ca in momentul de fata, tendița utilizatorilor de a parasi un site este de cinci ori mai mare, daca nu este optimizat pentru un anumit dispozitiv. De asemenea, peste jumatate dintre utilizatorii de dispozitive mobile parasesc site-ul daca timpul de incarcare depaseste trei secunde.

Google a declarat ca un site care nu este mobile-friendly va fi pozitionat mai prost in rezultatele motorului de cautare si, avand in vedere ca traficul provenit de pe dispozitivele mobile este in crestere, acest lucru inseamna ca respectivul site va pierde clienti.

Tu stii daca site-ul tau este optimizat pentru mobil si se incarca repede?

 

Deoarece tot mai multe persoane acceseaza site-urile de pe mobil, acesta genereaza automat mai multe vizite ale paginilor. Daca site-ul afacerii tale nu este prietenos cu mobilul, atunci sunt tot mai mici sansele ca utilizatorii sa-l mai acceseze. Iar daca este si lent, din start il vor parasi. Nu suna prea bine, asa-i?

Cei care utilizeaza Google Webmaster Tools au fost deja informatii cu privire la importanta unui site responsive. Google a trimis mesaje in care mentioneaza paginile care nu sunt mobile oriented si insotite de mesajul: „Aceste pagini nu vor fi vazute ca fiind mobile-friendly in Google search, prin urmare vor fi pozitionate mai slab pentru utilizatorii de dispozitive mobile”. Este indicat sa nu se ignore informatiile transmise de Google prin intermediul Google Webmaster Tools. Google intentioneaza sa acorde prioritate site-urilor mobile-friendly in rezultatele cautarii, de aceea existenta unui site responsive nu este un moft, ci o necesitate, o adaptare la schimbarile mediului online, la cerintele Google si ale utilizatorilor de internet.

VITEZA DE INCARCAREA A UNEI PAGINI

 

Viteza de incarcare a unei pagini este importanta pentru toate dispozitivele, dar mai ales cand un utilizator cauta un raspuns cat mai repede. O pagina se poate incarca relativ repede intr-o retea WiFi, in timp ce pe date mobile (de exemplu: 3G), mai lent.

Exista o serie de bune practici pentru imbunatatirea vitezei paginii. In acest sens, Google ofera instrumentul PageSpeed care iti permite sa evaluezi cu usurinta cat de repede se incarca o pagină. De asemenea, daca va fi cazul, poti observa si indicii de imbunatatire.

Mai poti sa tii cont de timpii de incarcare chiar in Google Analytics, in raportul Behavior si apoi Speed Site.

Alte tool-uri de care te poti folosi sunt: Hotjar si Inspectlet. Acestea inregistreaza activitatea utilizatorului pe site-ul tau. Cu ajutorul lor vei putea determina ceea ce cauta sau ce acceseaz un vizitator al site-ului tau. De asemenea, poti observa cat timp petrece pe pagina si chiar cat timp vizioneaza video-urile (de pe pagina).

Cu ajutorul acestor elemente alaturi de datele din Google Analytics vezi exact ceea ce face si daca intampina o problema. Iar apoi vei stii de unde sa incepi pentru ca la urmatoarea vizita pe site-ul tau sa il transformi pe vizitator direct in client!

Am putea spune ca in anumite cazuri degeaba stabilim strategii SEO, in zadar cautam cuvintele cheie cele mai relevante si degeaba platim si anunturi de promovare prin Adwords, daca site-ul nostru nu este pus la punct vizual vorbind. In ipoteza in care Google te evalueaza ca fiind un rezultat cu relevanta pentru utilizator, iar site-ul tau este accesat de pe primele pozitii ale clasamentului, insa acesta nu este optimizat pentru dispozitive mobile, atunci toate aceste lucruri practic nu mai inseamna nimic.

Nu astepta sa fii depunctat de Google, actioneaza si ofera vizitatorilor site-ului tau cea mai buna experienta, indiferent de dispozitivul pe care il utilizeaza.

Intre timp testeaza aici daca site-ul tau este optimizat pentru mobil, iar daca rezultatul primit nu este cel pe care il asteptai, nu ezita sa ne contactezi chiar acum! Hai sa ne cunoastem si sa rezolvam problemele pe care site-ul tau le intampina!