SEO SI INFLUENTA ALGORITMULUI GOOGLE RANKBRAIN

In ziua de astazi, odata cu aparitia zilnica a unui numar impresionant de site-uri, nu este usor sa te faci remarcat in mediul online. Daca vrei ca site-ul tau sa ajunga in fata viitorilor clienti si sa fie in topul cautarilor Google, trebuie sa fii la curent cu anumite metode de optimizare. SEO sufera modificari de la an la an, asa ca trebuie sa cercetezi mereu tot ce apare nou. Competitia este din ce in ce mai mare in mediul online, asa ca si strategia de optimizare trebuie mereu imbunatatita. De exemplu, succesul magazinelor online depinde si de felul in care reusesc sa atraga si sa cucereasca cat mai multi potentiali clienti. Pe care sa-i transforme apoi in cumparatori fideli.

Revenind la Google si la cum stie el daca site-ul tau are continut de calitate pentru a te pozitiona pe prima pagina, venim cu acest articol in care iti vom vorbi despre existenta RankBrain. Un algoritm bazat pe inteligenta artificiala. Google a declarat in 2017 faptul ca RankBrain a devenit unul dintre cei mai importanti trei factori din algoritmul lor, care a contribuit la rezultatul unei interogari de cautare. Si pentru ca Google isi imbunatateste permanent algoritmul, acestia au anuntat ca RankBrain va deveni mai important in 2018 decat a fost pana acum.

Vei descoperi in acest articol ce este RankBrain, cum functioneaza si ce preconizari se fac pe viitor legate de aceasta tehnologie. Dar si cum sa iti pregatesti afacerea online din punct de vedere SEO pentru a evita sa fii penalizat.

Aproximativ 15% dintre cele 3 miliarde de cautari efectuate zilnic pe Google, nu au mai fost vazute vreodata. Asta inseamna vreo 450 de milioane de cautari – multe dintre ele specifice, pe nisa, long tail, fraze dintr-o multime de cuvinte – mult prea multe pentru a fi analizate manual.

Prin urmare, nu e de mirare ca Google a inteles necesitatea unui program cu inteligenta artificiala care sa fie capabil sa sustina toate cautarile.

Ce este RankBrain si care este legatura lui cu SEO?

RankBrain este un algoritm, o masinarie care invata singura, folosita de Google pentru a procesa cautarile efectuate. Reprezentantii Google au declarat ca, in prezent, este al treilea cel mai important factor care influenteaza rezultatele aparute in urma cautarilor. Ca sa intelegi de la inceput, aceasta tehnologie NU este vreun nou mod prin care Google pozitioneaza rezultatele. Ci doar o parte a cautarii, cea care filtreaza miliardele de rezultate. Daca ignori RankBrain cand dezvolti strategia de SEO pentru afacere, atunci risti sa fii penalizat.

De exemplu, sa presupunem ca vreti sa cautați “cold brew coffee”.

brainrank

Al patrulea rezultat arata de a dreptul apetisant si ispititor. Vei da click imediat pe titlul de pe pozitia 4 si vei realiza ca este cel mai bun articol despre cafea, pe care l-ai citit vreodata. Si uite asa ajungi sa citesti in intregime articolul. In tot acest timp, RankBrain lucreaza, iar rezultatului de pe pozitia 4 ii va accelera cresterea.

Pe de alta parte, sa spunem ca ati dat click pe primul rezultat, fara a mai cauta in pagina. Nu va place continutul pe care il gasiti acolo si iesiti de pe site in urmatoarele secunde, dupa care veti intra pe site-ul de la rezultatul 4, pentru a gasi ceva despre cafea care chiar merita citit.

Dupa cum puteti vedea, RankBrain se concentreaza pe doua lucruri:

  1. Cat timp petrece cineva pe pagina site-ului tau (timp de odihna)
  2. Procentajul persoanelor care dau click pe rezultatul tau (rata de click- click throught rate)

Vorbim acum despre fiecare in parte.

RANKBRAIN SI TIMPUL PETRECUT PE SITE

RankBrain acorda multa atentie timpului care este petrecut pe un site. De fapt, seful Google Brain din Canada a confirmat recent ca Google utilizeaza timpul de asteptare ca semnal de clasificare. El a declarat ca RankBrain masoara cand „cineva face click pe o pagina, ramane pe acea pagina, iar apoi, dupa un timp, se intoarce la site-ul tau. Un studiu recent realizat de SearchMetrics sustine aceasta afirmatie. Ei au descoperit ca timpul mediu petrecut pe un site, dintr-un top de 10 cautari Google este de 3 minute și 10 secunde.

Daca ai petrecut timp prin Google Analytics, stii deja ca un timp de 3 + minute de stationare pe un site este legitim. Si nu este o coincidenta ca paginile pe care se petrece mult timp, tind sa fie cele mai bune. De fapt, RankBrain apreciaza si rasplateste aceste pagini.

Daca stai sa te gandesti, acest lucru chiar are sens. Daca petreci o perioada lunga de timp pe o pagina, faci asta pentru ca sigur iti place continutul. Si sigur il gasesti util. Si daca suficienti oameni fac acelasi lucru, Google va face ca acest continut sa fie cat mai usor de gasit. Adica il repozitioneaza, astfel incat sa ajunga cat mai repede la cei care cauta continut de calitate.

RANKBRAIN SI ORGANIC CLICK THROUGH RATE (CTR)

Inginerul Google, Paul Haahr a provocat agitatie in lumea SEO atunci cand a aratat aceasta poza la o conferinta:

 

rankbrain si seo

“RankBrain uneori clasifica paginile mai sus decat ar trebui sa le clasifice . Si daca aceasta pagina obtine un CTR peste medie, vom folosi acest lucru ca un semn ca pagina ar trebui sa obtina o crestere permanenta in clasament. ”

Acest lucru nu ar trebui sa fie ceva surprinzator. La urma urmei, daca nimeni nu face clic pe rezultatul tau, de ce ar ti-ar pastra Google site-ul pe prima pagina?

Viitorul SEO nu mai inseamna intrecerea competitorilor prin lungimea continutului, metrici sociale, densitatea cuvintelor cheie sau numarul de backlink-uri. Vei avea o vizibilitate mai buna in cautarile organice daca iti intreci concurenta cu o rata de click through peste asteptari.

Gandeste-te logic. RankBrain invata din cautarile efectuate de oameni, mai ales analizand site-urile si paginile pe care dau click. O rata de Click-through mai mult decat buna va face ca eforturile tale SEO sa fie eficiente.

Tu ce parere ai despre noul algoritm Google? In ce fel crezi ca va afecta site-urile de eCommerce si cum iti pregatesti propriul site? Poate la prima vedere pare greu de inteles si ti se pare ca nu sti ce o sa faci. De aceea suntem aici pentru tine! Nu ezita sa ne contactezi, daca vrei ca site-ul tau sa fie bine punctat de algoritmul RankBrain! Suntem aici pentru toate proiectele de care afacerea ta are nevoie.