Este SEO influențat de activitatea din Social Media?

seo

Știm deja că rețelele sociale au ajuns să fie astăzi adevărate punți între mediul on-line şi cel off-line. Constituie un instrument de comunicare indispensabil, un “must have”, o prioritate ce vă poate aduce beneficii substanţiale. Dar trebuie să mai știm ceva! Care este legătura dintre SEO și Social Media? Se ajută reciproc? Se influențează?

Dacă vorbim despre legătura dintre SEO şi Social Media Marketing, trebuie să fie menționat impactul pozitiv pe care acesta din urma îl are asupra procesului de optimizare. Așadar, SEO pentru rețelele sociale este o necesitate. Dar și un avantaj enorm de care trebuie să beneficiezi pentru a obține vizibilitate sporită.

Legăturile dintre marketingul în social media și optimizarea pentru motoarele de căutare sunt dezbătute de mult timp.  Chiar dacă nu există o relație cauză-efect precisă (Google nu ia în calcul interacțiunile de pe Facebook atunci când îi dă unui site o poziție în rezultate), rețelele sociale facilitează distribuirea de conținut. Dar ajută și la creșterea traficului – elemente cheie pentru SEO care sunt influențate de activitatea de pe Facebook.

Conform unui raport făcut de Red C Marketing bazat pe eye tracking, având ca eșantion 400 de căutări, 82% dintre consumatori vor alege un brand cu care sunt deja familiari, indiferent de poziția acestuia în Google.

„Descoperirile acestui studiu aruncă o nouă lumină asupra importanței încrederii într-un brand și a recunoașterii acestuia atunci când vine vorba de a câștiga clickuri din paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.”

În esență, folosind social media și alte platforme digitale pentru a crește brand awarenessul poți influența și comportamentul de căutare pe Google. Dar aici trebuie luat în considerare și faptul că persoane din categorii diferite de vârste utilizează diferit platformele.

De exemplu, copiii și tinerii sunt mai predispuși să dea click pe un brand cunoscut; aceștia sunt în proporție de 91%. Adulții aleg firmele cunoscute doar în proporție de 84%. Bătrânii sunt cei care aleg companiile cunoscute în proporția cea mai mică, adică 67%.

În continuare algoritmul Google va afișa rezultatele cele mai relevante bazate pe sintagma de căutare. Ceea ce probabil va rezulta oricum în afișarea numelor cunoscute, dar nu mereu.

„De exemplu, pentru termenii de căutare <king-size duvet covers>, cineva a dat click pe Matalan, care se situa pe poziția 9 în SERP-ul organic; pentru căutarea „party dresses UK”, ASOS s-a clasat pe poziția numărul 8, având în continuare clickuri.”

Familiarizarea cu brandul este importantă, în special printre utilizatorii tineri. Poate fi asta din cauză că cei mai pricepuți la tot ce înseamnă digital sunt mai conștienți de reclame și conținut promovat și știu că primele rezultate din Google nu sunt întotdeauna cele mai relevante? Sau poate pentru că tinerii folosesc alte platforme. Cum ar fi social media, și dau click pe companiile pe care deja le cunosc de acolo?

Oricare ar fi răspunsul, este clar că investind mai mult pe aceste căi îți poți crește și numărul de clickuri pe motoarele de căutare. Cu atât de multe alte surse de indentificare de branduri, utilizatorii se bazează tot mai puțin pe Google.

Factorul cheie sunt clienții vechi și mai multe studii au arătat importanța acestora față de cei noi. Însă elementele următoare sunt de urmărit – „brand de încredere” și „brand cunoscut”.

Cum construiești încrederea clienților în brandul tău? Dar awarenessul?

Folosește-te de SEO

Social media sunt folosite de miliarde de oameni în jurul globului, iar acest număr este în creștere. Cheia pentru a maximiza performanța în marketingul digital este să folosești practicile comune pentru SEO. Dar să îți menții prezența și acolo unde utilizatorii te pot recunoaște.

Fiecare dintre platformele de social media își are specificul ei și trebuie să se țină seama de aceste particularități.

De exemplu, Facebook sau Google+ sunt zone ale relaxării, conversațiilor cu prietenii. Deci, tonul imprimat trebuie să fie detașat și prietenos, iar expunerile pline de imagini și de text ușor de citit și, evident, de asimilat.

Twitter este destinat anunțurilor, update-urilor, însă nu se merită de exagerat cu tonul oficial nici aici.

LinkedIn este vocea profesională în social media, ce oferă posibilitatea de a intra în contact cu profesioniști din domeniu și de a împărtăși cu aceștia conținuturi de interes reciproc. Recomandările primite via LinkedIn sunt foarte benefice în promovarea unei afaceri online.

Numele de YouTube se recomandă de la sine, astfel că vom menționa doar faptul că expunerile video pot fi extrem de relevante pentru vizitatori. Iar aceasta platformă este cea mai la îndemâna pentru a împărtăși aceste conținuturi.

Legătura dintre Social Media și SEO poate că nu este evidentă și directă, dar cu siguranță există și influențează rata de click, indiferent de poziția în SERP.

E important să respecți experiența celui care îți vizitează profilul. Nu- l dezamăgi cu conținut de slabă calitate. Lasă-ne să te ajutăm! La final vom avea conturi de Social Media de calitate, clienți fericiți, rezultate bune în Google, iar tu, mulțumit că ne-ai ales pe noi! Câți oameni fericiți la un loc!